pátek 17. února 2017

Tvoření s dětmi: Pohyblivé housenky + návod


Dneska jsem si prohlížela na Facebooku, inspirace pro tvoření s dětmi. Velmi se mi líbilo video z ciziny, kde je ukázáno, jak vyrobit z mála věcí hýbací housenky. Video se mi líbilo tak moc, že jsem se rozhodla ho zpracovat, jako další dílo do mého pedagogického portfolia :) 


Zdroj: FB
Námět: Housenky 
Cíle: rozvoj jemné motoriky, fantasie, zkoumání materiálu (papír), naučit se stříhat, lepit
Technika: kombinovaná (lepení, stříhání...)
Pomůcky: lepidlo, barevné papíry, nůžky, brčko, špejle, tužka, tavná pistole, fixa, průsvitný jemný papír, brčko

Motivace:  Samotná pohyblivá housenka + "Děti, představte si, co jsem dneska ráno našla na zahrádce. Byla jsem zalévat květiny a podívat se na zeleninový záhon. A v listech kapusty, jsem našla hosta. Podívejte se, kdo se ke mě přišel nasnídat". Poté zahájíme společnou diskusi nad tím, kdo ví, co se z housenky stane. Můžeme přidat model vývinu housenky v motýla.

Organizace práce: věk: 8 let, počet dětí: 10, čas: cca 40 min, děti pracují individuálně, místo: třída stolečková část.

Fáze činností:
1)  Příprava pomůcek
2) Motivace
      3) Vysvětlení postupu, myslím, že bude lepší tvořit s dětmi. A rozhodně rozfázovat výrobek.
     4) Pozor na práci s tavnou pistolí. 


     Tato činnost je vhodná spíše pro starší děti, ale umím si představit tvorbu s předškoláky za pomoci učitelky či rodiče. Pro menší děti, bych většinu vytvořila sama a na nich nechala např. zdobení housenky, pomoc při výběru barvy listu...atp. 
   


Žádné komentáře:

Okomentovat