úterý 7. března 2017

Malování na Softshell - Jak na to?

Přes zimu jsem se dostala k malování na trička i jeden netradiční materiál. Jak asi vyplývá z nadpisu byl to softshell...zase nějaký vtipálek chtěl vědět, čeho jsem schopná. Nejdříve jsem chtěla objednávku odmítnout, protože přeci softshell se nedá zažehlit, nedá se na něj kreslit, protože by se to rozmazávalo atp...
To bych ale nebyla já, kdybych nezačala googlit a hledat různé rady a typy. Po dvou dnech na internetových fórech jsem zjistila následující:

  • na softshell se dá malovat barvama na textil
  • softshell se dá žehlit na nízkou teplotu (Nějaký pán psal přímo výrobci, který mu to doporučil. Mělo by to také obnovovat nepromokavost materiállu)
  • barvy se malinko rozpíjí a kloužou po materiálu
  • v místě kde jsou barvy nanesené materiál ztrácí na schopnostech (tj. propouští vodu..., z tohoto důvodu si jedna paní míchá barvy sama s nějakou tajnou ingrediencí)
Pána, který si bundu přál pomalovat jsem informovala o všech možných i nemožných formách zničení bundy. Jeho reakce mě velmi překvapila "Noo, tak to zkus...když tak si koupím novou." Tak jsem se dala do práce. Postupovala jsem naprosto stejně jako u malování na trička, jediný rozdíl byl v žehlení. Bundu jsem zažehlovala pět a pět minut na nejmenší možnou teplotu přes pečící papír z obou stran. 

Na bundě ve výsledku není vidět žádné poškození. Kreslila jsem pouze černou barvou a na některých místech barva zůstala taková lepkavá i po zažehlení. Nebarvila, prach sen a tom nedržel, takže jsem více neřešila. Pán byl spokojený, že jeho pracovní bunda vypadá k světu :)

2 komentáře:

  1. Dobry den, mohu se zeptat, jake barvy pouzivate?
    Dekuji

    OdpovědětVymazat